Top

eCooltra, Motit i Yugo: analitzem els serveis de motosharing de Barcelona

Ara es compleix el primer aniversari de la implantació del model de motosharing a Barcelona i ja s’ha convertit en tot un fenomen. Segur que en algun moment heu vist aparcat en una vorera o circulant pel carrer algun escúter elèctric de motosharing, o fins i tot l’heu provat o potser ja l’heu fet servir de manera regular. I és que el motosharing ha vingut per quedar-se.

Ara mateix hi ha prop de 710 escúters elèctrics repartits per tota la ciutat, gestionats per tres empreses: eCooltra, Motit i Yugo. Les dues primeres ja tenen implantació en altres capitals europees -com ara Madrid, París o Milà– mentre que Yugo s’està desenvolupant a Barcelona a passos de gegant.
I a hores d’ara, si heu provat els tres serveis, us esteu preguntant: “Quin és el millor?”. A la Plataforma LIVE hem utilitzat tots tres serveis i els tres ens agraden per igual. Si més no, hem fet una comparativa perquè vosaltres també podeu decidir quin dels tres us convé.

Encara que les tres companyies van començar a oferir el servei de motosharing gairebé al mateix temps, eCooltra té la flota més gran d’escúters: 360 motos elèctriques marca Govecs, amb un estil urbà i modern, distribuïts en una àrea de servei de 40 km2, que va de la Plaça d’Europa de L’Hospitalet de Llobregat fins al Fòrum, i de La Sagrera fins a les platges. Tot i això, la plataforma encara no està implantada totalment a Ciutat Vella (excepte les Rambles i Via Laietana, com alguns carrers de la Barceloneta) i a bona part de Gràcia. Allà no s’hi pot aparcar una moto eCooltra, encara que sí circular-hi.
eCooltra també aposta per la ‘mobilitat sostenible 360º’, ja que HolaLuz els proveeix d’electricitat amb origen en fonts renovables d’energia i les furgonetes que fan servir pel manteniment de les motos són també elèctriques (Nissan E-NV 200)
La mitjana d’edat de la flota d’eCooltra és de menys d’un any i ofereix una tarifa de 0,24€ el minut.

Motit va arrencar el servei al juny de 2016. Els seus 200 escúters criden l’atenció per la seva manca del xassís de plàstic i per la pantalla de GPS integrada al manillar, i és que ‘The Core’ – així s’anomena el model de la moto – va néixer al taller de l’empresa Going Green com un escúter dissenyat ja per al motosharing. Això també les fa lleugeres (uns 80kg). La seva zona d’acció cobreix des de Fabra i Puig fins a la Barceloneta, i del Poble Nou fins a l’eix Paral·lel – Carrer de Sants – Creu Coberta.
Actualment, la flota de Motit té una mitjana de sis mesos (el que porten de servei) tot i que en breu faran una ampliació per arribar fins als 250 escúters.
Els preus del servei de Motit són: de 8h a 24h (0,18€/minut), i de 24h a 8h (0,24€/minut) els caps de setmana També s’ofereixen abonaments de 50 minuts per 9€; de 75 minuts per 12€ i de 100 minuts per 14€.

La tercera companyia, Yugo, va començar el servei fa tot just un any, el 10 de febrer de 2016, convertint-se en la pionera a Barcelona amb 3 motos Emco Retro Noval. Ara, amb 60 escúters, les Yugo – de color verd i amb una certa ressemblança a les Vespa – han esdevingut una icona del motosharing. Els responsables de la companyia volien una scooter que transmetés un estil de vida jove i desenfadat, però que a la vegada fos maniobrable i potent. Actualment el seu radi d’acció és de 40 km2, de Pedralbes al Fòrum i de l’estació d’autobusos de Sant Andreu Arenal a la Barceloneta.
Yugo també espera duplicar la seva flota als pròxims mesos, tot i que l’edat mitjana de les seves motos actualment és de menys de 6 mesos.
Pel que fa als preus, a part del preu estàndard de 0,22€/minut, han decidit comercialitzar també dos packs: un de 100 minuts per 19€ (0,19€/minut), i un altre de 500 minuts per 85€ (0,17€/minut).

Òbviament, el fonamental sempre és la seguretat així que totes les motos porten dos cascs incorporats i protectors de paper per al cap per motius d’higiene. També tant l’usuari com l’acompanyant i la moto estan coberts per una assegurança a tot risc. Així que si teniu un carnet de conduir B i més de 18 anys i no voleu o no podeu tenir una moto per anar de punta a punta de la ciutat… ja no teniu excusa.
L’elecció del servei és cosa vostra, però en cap cas emetreu un sol gram de CO2!

Avís legal   |   © Ajuntament de Barcelona. Barcelona Activa 2010   |   info@livebarcelona.cat