Top

TAXIS ELÈCTRICS A BARCELONA– NOVA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS

Si hi ha algú que domina el terreny del transport urbà, són els taxistes. Cada vegada més, la consciència ecològica està calant en els conductors de vehicles de transport públic i molts comencen a sumar-se a la mobilitat sostenible, tot adquirint cotxes elèctrics o de gas. A més, ells, juntament amb els autobusos i els vehicles de repartiment de mercaderies, són l’eix estratègic per impular la mobilitat elèctrica a la ciutat.

El Nissan LEAF, per exemple, ja es va incorporar en el seu dia a la flota de cotxes 100% elèctrics de Barcelona, que ja té 8 unitats del model e-NV200. De fet, fins i tot l’emblemàtic taxi londinenc té previst implantar la seva versió elèctrica a Barcelona per al 2018

Barcelona és una smart city i ja és un dels referents mundials pel que fa a la mobilitat sostenible, gràcies al seu Pla de Millora de la Qualitat de l’Aire, que considera mesures com ara descomptes en peatges, accés al carrril prioritari Bus-VAO, cursos de conducció eficient, etc. El pla contempla també una subvenció específica, la convocatòria de la qual està activa des del mes de desembre de 2016.

Es tracta de la convocatòria de la Generalitat de Catalunya d’una nova subvenció per al foment de l’adquisició de vehicles elèctrics i de baixes emissions, destinats al servei de taxi, a un ús comercial i a altres serveis, que operen en zones de protecció especial de l’ambient atmosfèric per a l’any 2017. Els interessats tenen fins el 9 de febrer de 2017 (inclòs) per presentar la seva sol·licitut en línia a través d’aquest enllaç. Els beneficiaris d’aquest ajut poden ser professionals que hagin comprat un vehicle d’aquestes característiques des del 5 d’abril de 2015 fins a la data de fi de la convocatòria i que operin a la zona corresponent.

L’import de les subvencions dependrà del tipus de vehicle i queda fixat en les següents quantitats:

4.000€ per a la compra d’un vehicle de categoria M1 (vuit places com a màxim sense contar al conductor, dissenyat per al transport de passatgers segons la Directiva 2001/116/CE de la Comissió), que sigui elèctric 100% o un híbrid endollable amb autonomia elèctrica de 40km.

1.000€ per a la compra d’un vehicle de categoria M1, de gas GLP, bifuel o híbrid de gasolina, amb emissions inferiors o iguals a 60mg NO/KM.

4.500€ per a la compra d’un vehicle de categoria N1 (dissenyat per al transport de mercderies, amb una massa màxima que no superi les 3,5 tones) 100% elèctric, elèctric d’autonomia estesa o un híbrid endollable amb autonomia elèctrica de 40km.

1.200€ per a la compra d’un vehicle de categoria N1 de gas GLP, gas natural, o bifuel amb motor de gasolina.

La subvenció està limitada a la compra d’un máxim de 5 vehicles per beneficiari.
Pots consultar tota la informació i condicions aquí.

La principal motivació dels taxistes que ja han comprat un taxi elèctric és la reducció de les despeses en la seva activitat laboral diària. Estalvi i comoditat són els punts forts per a la majoria d’usuaris de taxis de baixes emissions. I és que conduir un taxi elèctric a Barcelona té avui dia un cost d’entre un i dos euros per recorrer 100km, la qual cosa pot suposar un estalvi mensual de fins a 300€ en combustible. A això cal sumar-li el cost zero de manteniment i, en definitiva, la millora de la qualitat de vida. El resultat segons diversos testimonis és facturar el mateix en menys hores.

Carles Casanova va ser el primer a conduir un taxi elèctric a Catalunya i forma part de col·lectius com Taxiecologic.com o Taxielectri.cat, que han optat per l’ecologia i ofereixen servei de taxi zero emissions i zero sorolls a Barcelona. Com expert en la matèria, vem voler conéixer la seva experiència de primera mà.

Avís legal   |   © Ajuntament de Barcelona. Barcelona Activa 2010   |   info@livebarcelona.cat